Cei care dețin un magazin online sau doresc să vândă un anumit serviciu pe internet au auzit probabil de SEO, au citit un pic despre promovarea online și despre canalele de promovare. În ziua de azi, produsele/serviciile unei companii pot ajunge la potențialii clienți prin Adwords, SEO, social media (Facebook Ads) iar în cele ce urmează vom vedea de ce SEO este de departe una dintre cele mai bune soluții pentru promovarea companiei tale în mediul online.
Motivul principal pentru care SEO este o metodă de promovare superioară Facebook Ads/Adwords
În momentul în care creezi o campanie Facebook Ads ori Adwords, apar niște linkuri online ce duc către magazinul tău ori către pagina ta web prin intermediul căreia prestezi servicii. Potențialii clienți te vor vizita, lucrurile vor începe să meargă, cam acesta este și rolul publicității.
Problema apare în momentul în care campania Adwords sau campania Facebook Ads se încheie. Dintr-o dată o să constați că niciun potențial client nu mai ajunge la tine întrucât linkurile prin care erai promovat au dispărut.
SEO este singura modalitate de promovare ce poate aduce rezultate și după finalul campaniei pentru că se bazează pe conceptul de linkbuilding. Linkurile cumpărate de tine pentru a înălța site-ul în motorul de căutare pe anumite cuvinte cheie vor rămâne ani buni indexate în Google. Chiar dacă campania de promovare se va termina la un moment dat, tu vei primi în continuare trafic cu potențiali clienți din cauza acestor linkuri ce rămân indexate în Google și care vin de la anumite bloguri de nișă sau personale destul de populare.
Interesul tău ca și deținător de companie este să obții cât ai mult dintr-o campanie publicitară așa că din punctul meu de vedere, SEO este varianta cea mai apropiată de această dorință atât timp cât poate produce efecte și după finalizare.
Tu ce părere ai despre SEO, Adwords sau Facebook Ads? Care este varianta de promovare online preferată de tine?