Prețurile sunt negociabile. Dar cât de negociabile?

prețurile
07Jul, 2017

Mulți dintre voi, cei care aveți un business online altul față de un simplu magazin, în special cei care activați în sfera prestării de servicii sunteți exasperați probabil de dorința clienților de a negocia prețurile. Nimeni nu știe exact de ce vor românii să negocieze mereu prețurile pentru absolut orice, poate că influența turcilor în formarea acestui popor a fost cândva decisivă.

Problema este că de multe ori vă treziți pe cap (și eu mă trezesc) cu niște oameni care vor să negocieze cam 50% din suma cerută pentru un anumit serviciu, ceea ce mie unul mi se pare ridicol.

Mi s-a întâmplat de multe ori să mi se ceară oferte de preț pentru redactare și publicare de advertoriale pe site-urile mele, am trimis să zicem 100 de lei/articol și primesc înapoi răspuns că ei sunt de acord să plătească undeva la 50-60 de lei/articol.

Discutăm despre niște oameni care nu se gândesc că și tu vrei să faci bani, și tu plătești aproape 40% taxe la stat, ai cheltuieli cu întreținerea business-ului și așa mai departe. Cred că cei care vor să negocieze 50% din preț și-au greșit total meseria, business-ul.

Cât de „negociabile” trebuie să fie prețurile tale?

Ei bine, sunt de părere că prețurile trebuie să fie negociabile doar în cazul în care este o colaborare mai serioasă care vă oferă volum. Că la mine veneau fel de fel de „clienți” care voiau 3 articole la 50 de lei în loc de 100, că le ziceam eu înainte că se pot negocia prețurile.

Nu fraților, așa nu. Prețurile se negociază doar dacă există volum și nu mai mult de 20-25%. Sau mai bine zis prețurile sunt negociabile în funcție de bunul simț al celui care vrea să negocieze cu tine pentru că de multe ori, eu unul dacă am văzut că omul are bun simț și chiar nu-și permite 100 de lei/articol, am lăsat eu de la mine suficient cât să ajungem la un acord.

Aș putea spune că prețurile tale trebuie să fie mai de grabă flexibile, nu negociabile.

Articole Asemanatoare

Despre content writing ca business în România Odată cu dezvoltarea internetului și comerțului online, a apărut implicit și nevoia de publicitate căci, după cum știm, publicitatea este sufletul comerțului. Dacă unui magazin din oraș îi poți face publicitate cu pliante, fluturași, anunțuri la radio sau TV, în mediul online totul se bazează pe SEO...
Este SEO cea mai bună metodă de promovare online? Cei care dețin un magazin online sau doresc să vândă un anumit serviciu pe internet au auzit probabil de SEO, au citit un pic despre promovarea online și despre canalele de promovare. În ziua de azi, produsele/serviciile unei companii pot ajunge la potențialii clienți prin Adwords, SEO, social media...
Blog de companie. Este sau nu important? Vremurile pe care le trăim sunt din ce în ce mai conectate la un internet despre care nimeni nu ar fi crezut în urmă cu câțiva zeci de ani că va lua o așa amploare și că va deveni atât de important. În 2017, cu toții suntem conectați la internet, cu atât mai mult cu cât putem naviga online direct de...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.