Odată cu dezvoltarea internetului și comerțului online, a apărut implicit și nevoia de publicitate căci, după cum știm, publicitatea este sufletul comerțului. Dacă unui magazin din oraș îi poți face publicitate cu pliante, fluturași, anunțuri la radio sau TV, în mediul online totul se bazează pe SEO, rețele de socializare și Google. Este nevoie de creatori de conținut pentru aceste reclame virtuale (advertoriale) sau pur și simplu pentru dezvoltarea blogurilor companiilor.
În acest moment piața suportă un business pentru creatorii de conținut sub formă de text, așa-zisa meserie de content writing. Există oameni ca și mine de altfel care au pus bazele unei firme prin intermediul căreia oferă asemenea servicii companiilor ce au nevoie de publicitate online și nu numai. Evident, pe măsură ce timpul va trece și comerțul se va ancora și mai bine în online, nevoia pentru content writing va fi din ce în ce mai vizibilă dacă acum această nișă este încă una neclară pentru cei care nu au lucrat niciodată în acest domeniu.
Când am pornit la drum cu acest business în urmă cu 2 ani , am avut destul de multe așteptări. Eram desigur motivat și credeam în ceea ce făceam, credeam în pasiunea mea deși nimeni nu m-a încurajat. De fapt, majoritatea celor cu care intram în discuție pe această temă, a unui business născut din content writing, mă contraziceau, îmi spuneau că nu se poate trăi din scris în România.
Iată-ne 2 ani mai târziu și pot spune că lucrurile au evoluat. Dacă la început nu exista stabilitate, acum există. Dacă la început nu mă cunoștea nimeni și nu aveam clienți care să-mi dea 100 de lei pentru un articol, acum am. Ce vreau să spun este că în România este loc pentru orice tip de business dacă întrunești simultan două condiții elementare: să crezi în serviciile tale și să fii bun în ceea ce faci. Atât timp cât tu crezi că ești cel mai bun, cei din jur vor simți această siguranță.
Ar mai fi de precizat că trebuie să te perfecționezi continuu și să îți respecți clienții. Cel puțin în acest domeniu al publicității online pe bază de advertoriale, clienții vin destul de des prin recomandare. Dacă-ți faci treaba cum trebuie, dacă prestezi un serviciu de calitate, nu vei fii nevoit să-ți cauți clienți NICIODATĂ. Vor veni ei singuri la tine pentru că vor avea nevoie de serviciul pe care-l oferi tu și pentru că tu ești cel mai bun în acest domeniu. Se poate trăi din content writing în România dacă ești serios.