Care este dimensiunea corectă pentru un advertorial

03Apr, 2023

Piața advertorialelor din România s-a dezvoltat destul de mult în ultimii 10 ani, tot mai mulți antreprenori au decis să încerce să pună pe picioare un business online. Unii au reușit, alții s-au împotmolit și au fost nevoiți să renunțe, însă cu siguranță toți cei care au pus bazele unui magazin online au apelat mai devreme sau mai târziu la servicii de optimizare SEO și implicit, la campanii de link building.

Din 2015 sunt prezent pe piața advertorialelor din România iar în cele ce urmează voi aborda un subiect destul de important, voi încerca să răspund cât se poate de clar la întrebarea din titlu și anume, care este dimensiunea corectă pentru un advertorial?

Trebuie să recunosc faptul că am fost abordat de mulți clienți care au dorit să colaboreze cu mine pe parte de advertoriale și care nu prea aveau habar despre ce înseamnă un articol de calitate folosit într-o campanie de link building.

Mulți dintre ei aveau o mentalitate setată pe minimalism, pe ideea de a folosi advertoriale de maxim 300-350 de cuvinte, în care să arunce 2-3 link-uri spre magazine.

Mulți dintre ei au venit cu aceste idei pentru că așa au fost sfătuiți de specialiștii SEO, care de multe ori pentru a pune mâna pe un contract, sunt capabili să-i spună clientului orice dorește acesta să audă, implicit faptul că se pot obține rezultate SEO la fel de bune cu advertoriale de maxim 300-350 de cuvinte.

După 7 ani de redactat advertoriale, după ce am colaborat cu aproape toate marile companii SEO din România într-un fel sau altul, am ajuns la concluzia că dimensiunea corectă pentru un advertorial trebuie să fie undeva la 700 de cuvinte. De ce 700 de cuvinte? Ei bine, lui Google îi place calitatea, iar calitate de multe ori înseamnă și cantitate.

Acum, să fim un pic serioși. Să luăm spre exemplu un articol de 300 de cuvinte. Ce sunt 300 de cuvinte? 3 paragrafe? Ce mesaj poți să transmiți în 3 paragrafe astfel încât să fie ceva de calitate?

Cele mai bune rezultate în campaniile de link building se obțin cu o combinație între analiza SEO de calitate și advertoriale de foarte bună calitate. Din păcate, în România antreprenorii de magazine online nu doresc să investească in advertoriale de calitate, care ar însemna uneori și 2500 de cuvinte, articole bine documentate care să atragă trafic organic și implicit potențiali clienți prin intermediul link-urilor din articol.

De cele mai multe ori, din păcate, în România este greu să convingi un proprietar de business online să plătească și 1000 de cuvinte pentru un articol, așa că din câte am observat în acești ani, soluția de compromis este undeva la 700 de cuvinte.

În mediul de business, se spune că piața reglează orice preț și până la urmă tind să cred că așa este. Piața din România nu este una a produsului de foarte bună calitate, dar nici una a bleaurilor. Calitate medie se găsește pe orice palier așa că, din punctul meu de vedere, consider că pentru piața din România, un advertorial de calitate are undeva la 700 de cuvinte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.