De vreo doi ani de când mă ocup de online cu al meu PFA, am cunoscut mulți oameni care la rândul lor dețin un mic business. Din păcate, nu mulți sunt cei care se declară mulțumiți de modul în care se dezvoltă afacerile lor și sincer să fiu nu mia fost dificil să identific problema care-i ține pe loc sau care-i trage înapoi: seriozitatea. Păi frate, când îți trimit e-mail și-mi răspunzi la el peste 3 zile și asta în timpul săptămânii, tu te mai miri că nu ai clienți sau că-ți pleacă clienții? Sau când spui că-mi trimiți o ofertă, ofertă care evident nu mai ajunge la mine în veci?
Sunt de părere că seriozitatea este factorul cheie al oricărui business care se vrea de succes, sănătos, prosper. Nu ai cum să faci performanță atât timp cât nu-ți dai interesul să iasă totul ca la carte, atât timp cât nu te implici trup și suflet, atât timp cât nu dai tot ce poți.
Aud de multe ori în jurul meu „Am încercat și eu în acest domeniu dar nu merge treaba”… Și automat îmi vine să întreb și eu ceva de genul „Dar tu ce ai făcut, cum te-ai chinuit, cum ai încercat să faci treaba să meargă”? Oamenii încep anumite afaceri doar pentru că au auzit de la X și Y că se fac bani, ei personal nu cred în propriul business și chestia asta se vede. Nu ai cum să ridici un business în care nici măcar tu nu crezi.
Lipsa de seriozitate este mai mult decât evidentă în mediul online, pornind de la unele companii SEO care atunci când dau chix invocă schimbarea algoritmului Google, și terminând cu companiile de hosting cu care pierzi zile întregi prin tichete pentru a rezolva o problemă banală. Și acestea sunt doar două dintre domeniile de bază ale mediului online: suportul tehnic + publicitatea. Dacă vreți să aveți un business sănătos, prosper, tot ce trebuie să faceți este să fiți serioși cu clienții și cu partenerii și să vă dați interesul la orice oră pentru rezolvarea problemelor întâmpinate.