Advertoriale perfecte. Iată cum trebuie să le scrii

advertoriale
03Jul, 2017

După vreo 2 ani și jumătate de când mă ocup de advertoriale și de redactare de conținut text pentru pagini web, am zis că ar fi o idee bună să împărtășesc câteva sfaturi cu cei care ori sunt la început de drum cu această „meserie” ori doresc să-și scrie articolele publicitare singuri, în casă, fără să mai apeleze la servicii de content writing oferite de cei ca mine.

Există posibilitatea să scrii advertoriale perfecte chiar dacă nu ești de meserie, chiar dacă nu te-ai născut cu condeiul în mână și vei vedea în cele ce urmează ce anume trebuie făcut.

Cum să scrii advertoriale perfecte

  1. Titlul trebuie să atragă. Aici avem de-a face cu realitatea. În România, 90% dintre cetățeni dau click pe un titlu dacă se simt atrași de textul cu pricina. Dacă vrei să creezi advertoriale perfecte trebuie să fii foarte atent la titlu, să stai departe de clickbait dar în același timp să reușești să atragi atenția. Alege un titlu scurt care spune o poveste interesantă dar care este în același timp incitant.
  2. Textul trebuie să ajute. Dacă vrei să scrii advertoriale perfecte trebuie să știi că scopul acestora nu se limitează doar la linkbuilding. Un advertorial trebuie să ajute pe cel care-l citește să ia o decizie: merită sau nu merită să cumpere acel produs/serviciu prezentat în articol? Astfel, subiectele abordate trebuie să aducă lămurire pentru cei care ajung la acele texte. Știu, în România se scrie mult pe lângă subiect pentru că majoritatea companiilor SEO nu doresc decât linkul cu pricina însă sunt de părere că advertorialul perfect este acela care ajută în luarea unei decizii.
  3. Fii atent la tehnică. Trebuie să folosești subtitluri. Prin subtitluri, practic spui lui Google cam despre ce este vorba în articolul cu pricina și astfel, va fi considerat de calitate și automat indexat mai bine. De asemenea, prezența cuvintelor cheie în text este esențială. Cuvintele cheie trebuie să fie prezente primul paragraf și în titluri/subtitluri dar nu exagerat. Este recomandat ca aceste cuvinte cheie să reprezinte undeva la maxim 2% din totalul textului.
  4. Stabilește corect lungimea. Mare atenție la acest aspect pentru că în România există două tipuri de cititori: cei interesați și cei plictisiți. Dacă vrei să scrii advertoriale perfecte trebuie să stabilești corect lungimea articolelor astfel încât să livrezi texte scurte pentru cei care se plictisesc repede și texte lungi pentru cei care sunt în căutare de informație.

De exemplu, un articol de prezentare al unui magazin online, a unei oferte, al unui produs general trebuie să aibă cam 350 de cuvinte maxim, în timp ce recenziile, articolele tehnice documentate care doresc să prezinte în detaliu anumite produse/servicii adresate unui public țintă, trebuie să aibă peste 600-800 de cuvinte. Un articol documentat, o recenzie de produs va fi mai bine indexat în Google dacă va fi mai lung și va ajuta și potențialii clienți să ia o decizie perfectă nevoilor lor.

  1. Aspectul contează. Dacă vrei advertoriale perfecte trebuie să fii atent și la acest aspect, la aranjarea în pagină. E imperios necesar să ai un produs final care să placă ochiului. Paragrafele să aibă maxim 4-5 rânduri, să existe subtitluri evidențiate prin H2, H3, H4, să existe featured image de calitate și imagini de calitate în interiorul articolului. Atenție la poziționarea imaginilor în articol, să nu se strice aranjarea în pagină și să

Tu cum obișnuiești să scrii advertoriale?

Citește și  DE CE SĂ LUCREZI CU MINE pe parte de content writing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.