Pentru ca un articol de tip advertorial să poată fi considerat de calitate, acesta trebuie să îndeplinească simultan mai multe cerințe. Voi discuta detaliat în cele ce urmează despre toate aceste cerințe, în speranța că acest articol va ajuta pe cei care doresc să-și redacteze singuri advertorialele.
În ultimii doi ani, am avut parte de tot mai mulți clienți care au dorit să-și posteze articolele redactate de ei pe site-urile mele, pentru a beneficia de un preț mai mic în cadrul campaniei de link building inițiată de aceștia. Nu este nimic greșit, este o soluție win – win atât pentru ei cât și pentru mine, însă am constat faptul că în peste 70% din cazuri, advertorialele care sunt redactate de către clienți, nu sunt de foarte bună calitate.
Haideți să trasăm odată pentru totdeauna, particularitățile unui advertorial de calitate.
4 particularități ale unui advertorial de calitate
- Corectitudinea redactării. Mi se întâmplă de foarte multe ori să primesc advertoriale scrise de alții, pentru a fi postate pe site-urile mele. De multe ori sunt nevoit să le corectez din punct de vedere gramatical și ortografic înainte de a le posta. ATENȚIE, advertorialul este imaginea companiei care-și face reclamă dar și imaginea site-ului pe care acesta urmează să fie postat. Un advertorial de calitate va fi întotdeauna un advertorial redactat corect din punct de vedere gramatical și ortografic.
- SEO de bun simț. Un advertorial în care se pun 10 link-uri, link-uri ce duc toate către același site, nu are cum să fie unul de calitate. Din păcate, cei care vin cu advertoriale gata scrise, se ocupă și de partea de SEO. Link-urile sunt importante dar atunci când se exagerează, Google poate interpreta articolul drept SPAM și rezultatele campaniei de link building vor întârzia să apară. SEO de bun simț înseamnă 2-3 link-uri maxim într-un articol, înseamnă cuvinte cheie alese în urma unei analize SEO, nu la întâmplare, puse în text cu o repetitivitate corectă.
- Dimensiunea advertorialului. De când există Google, de când a apărut conceptul de optimizare SEO, cunoaștem faptul că acestui motor de căutare îi place calitatea. Calitate în viziunea lui Google înseamnă un articol de aproximativ 500 de cuvinte. Este logic faptul că articolele de 300 de cuvinte sunt interpretate drept slabe calitativ, pentru că nu ai cum să transmiți un mesaj important, de calitate, în maxim 3 paragrafe (atât înseamnă 300 de cuvinte).
- Mesajul transmis. Un advertorial va fi de calitate atunci când va convinge vizitatorii unui site să acceseze site-ul căruia i se face reclamă prin intermediul articolului. Pentru ca acest lucru să se întâmple, este necesară adaptarea tipului de abordare. Există două tipuri diferite de abordare a clientului prin intermediul advertorialului: prezentarea unui produs/serviciu într-un mod cât mai corect și cât mai obiectiv, sau asocierea produsului/serviciului promovat cu rezolvarea unei probleme pentru care se caută soluții online.
Acestea sunt cele mai importante particularități ale unui advertorial care poate fi considerat de calitate. Deși în România majoritatea celor care pornesc campanii de link building nu sunt așa de pretențioși la texte, fiind interesați în mod exclusiv de link-uri, trebuie să schimbăm acest tip de mentalitate. Nu este o mentalitate sănătoasă, nu este o mentalitate care să fie pe gustul Google.